למה הנדל"ן בישראל עולה ועולה?

כל הזמן אני מנסה להבין את עליית מחירי הנדל"ן בישראל ולמה הנדל"ן בישראל עולה ועולה? 

בסופ"ש ירד לי עוד אסימון שלא ממש מדברים עליו אבל בואו נדבר כבר על הפיל הזה. הממשלה! ולא, אני ממש לא רוצה לדבר עכשיו בהיבט הפוליטי.

בישראל יש בירוקרטיה ממושכת עצומה וארוכת חסמים רגולטוריים רבים שמאטים את קידום ואישור התכניות וקצב הבניה. מה שמגביר את ההאטה בשחרור דירות גמורות לשוק.

מערכות בחירות חוזרות, בעלי תפקידים שמתחלפים והעדר תוכנית קבועה לטווח ארוך שפותרת את משבר הדיור שעולה וגועה.

אגלה לכם מה עובר לי בכלל בראש? אני חושבת שהמדינה לא ממש רוצה לטפל בנושא כמו שאנחנו מצפים ממנה.

למדינה יש אינטרס עצום בכל הקשור לפעילות נדל"ן בישראל. היא מרוויחה כל כך הרבה ויש לה הכנסות עצומות מתחום הנדל"ן בארץ, כגון: מס רכישה ברכישה ותשלום מס שבח במכירה. יותר עסקאות יותר מחירים גבוהים – יותר הכנסות למדינה!

המדינה הינה בעלות 93% מקרקעות ישראל. יש לה רווח עצום ממכירת הקרקעות במחירים גבוהים. היא נוקטת בדרך של מכרזים לשחרור קרקעות בשיטת המרבה במחיר . שיטה זו מובילה כל פעם מחדש לשיאים בשווי עלות מכירת הקרקעות שיש לה קשר הדוק בהמשך למחירים הדירות שאותו משלם הדייר הסופי, אנחנו!!! שהרי הכל מתחיל מרכישת הקרקע.

אחריות בנק ישראל לשמירה על אינפלציה יציבה של כ 4% לשנה
רק מחירי השכירות נכללים במדד המחירים לצרכן. מחירי הדירות עצמם אינם נמדדים בתוך המדד  ולכן אינם מטרידים בהיבט הזה את בנק ישראל. 

למקבלי ההחלטות, הפוליטיקאים ולכל המקורבים והחברים שלהם בהון ושלטון יש רצון שמחירי הנדל"ן יעלו ויעלו שהרי הם בעצמם משקיעים ובעלי נכסים רבים.

אז זהו, הייתי חייבת להוציא את זה כבר מהלב שלי ולשים את זה על השולחן.

מה ששוב אומר, הנדל"ן בישראל יעלה יעלה וימשיך לעלות. 

מה שלא תיקנו היום לא תוכלו לרכוש מחר.

אל תשבו על הגדר ותחכו ליום המחר. 

העיקר שתעשו!

שלכם נילי